Vervolg! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Vervolg! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Vervolg!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Februari 2010 | Australië, Sydney

Zoals beloofd een update van de rest van ons New Zealand adventure!

We zijn een paar nachten in Wellington gebleven, en tijdens ons verblijf daar een bezoek gebracht aan het Te Papa museum. Een prachtig groot museum waar we zowel wat opgestoken hebben van de geschiedenis van NZ! Met de ferry gingen we van het Noorder naar het Zuidereiland en kwamen aan in Nelson. Vanuit hier gingen we maar weereens HIKEN in het Abel Tasman National Park. Dit is een groot natuurpark vol wandeltochten, maar je kon er ook kajakken, skydiven noem maar op. Wij hebben de coast-hike gedaan van 4u! Wel op birckenstocks en met leren schoudertas, ik kon de bergschoenen/rugtas combo toch niet helemaal aan haha! Na nog een nachtje Nelson naar Franz Joseph gegaan. Dit plaatsje in vernoemd naar de Franz Joseph gletsjer dit er vlakbij ligt. Hier hebben we een gletsjerhike gedaan en het was echt onbeschrijflijk mooi! We werden in een pak gehesen van regenjack, dikke broek, geitenwollen sokken, hikeschoenen en in een mooi buiktasje zaten onze spikes! Na een uur wandelen kwamen we aan bij het begin van de gletsjer. Na wat gefrummel hadden we de spikes onder onze charmante schoenen gebonden en kon de tocht beginnen! Het was echt prachtig, de gids vertelde dat de gletsjer elke dag veranderd en dat het pad wat ze afleggen dus ook elke dag anders is. Nadat we verscheidende kloven, trappen en afdalingen hadden overwonnen stonden we halverwege en het uitzicht was geweldig. Het ijs was ook zo blauw en het hele besef dat je op een gletsjer staat is heel onwerkelijk. Maar het was het zeker waard!

Na FJ was het tijd voor Queenstown en na een hele dag in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in dit gezellige plaatsje vol barretjes en gezelligheid. Het leefde echt, iets wat we tot dan toe best misten in NZ. Hier zijn we een week gebleven want het weer was prachtig! Ook zat hier het wereldberoemde burgerrestaurant ‘Fergburger’ wat zn naam eer aan deed want ze waren heerlijk en gigantisch! Toch hebben we de ‘Mr. Big Stuff’ overleefd:) Daarna door naar Dunedin waar we The world’s steepest street hebben beklommen. Toen naar Lake Tekapo waar het water nog blauwer was dan in Fiji, dat kwam door een of ander stof wat door de bergen in het water terecht was gekomen wat er vor zorgde dat het zo azuri blauw werd. Hier hebben we natuurlijk weer gewandeld en een heuse horsetrek gedaan van 2u op een echt, groot, eigenwijs PAARD. Na als kind van een galopperend paard te zijn gevallen had ik eigenlijk niet verwacht er ooit nog op te zitten maar Denny en ik deden het best goed zo samen. We hebben 2u lang wat gesjokt door de bergen en het was echt heel mooi!

Daarna weer door naar Christchurch vanwaar we weer doorvlogen naar Sydney! En daar ben ik nu, in een vreselijk vies hostel wat mij weereens doet beseffen hoe erg ik toe ben aan mn eigen bed/douche/keuken! Het weer is wat druilerig maar dat mag de pret niet drukken want ik hou van deze stad dus alles is goed! Vandaag hebben we een planning gemaakt voor Thailand. Eerste nachtje hotel is geboekt (Sawasdee Smile Inn, dat beloofd veel goeds) en omdat we maar 28 dagen hebben gaan we eerst naar het noorden om op een olifant te zitten, om daarna af te zakken en al die prachtige eilanden te zien. We willen vooral ook chillaxen en een week met ons luie gat op het strand liggen dus dat gaan we dan ook doen:)
Wij moeten natuurlijk ook naar de Full Moon party op 1 maart, met 30.000 mensen op het strand feesten... klinkt fantastisch! Ik hoop dat ik jullie vanaf daar ook op de hoogte kan houden maar ik heb geen idée hoe het daar zit met internet verbindingen!

Mocht het niet zo zijn dan kan het altijd nog in real life want ik ben over een dikke maand alweer thuis!!! Dikke kussen voor daar en tot over heel snel!

• 07 Februari 2010 - 08:20

Mem:

Wat een belevenissen! Prachtig land lijkt me!
    Thailand zal wel weer even een cultuurshock zijn.
    xxxxxxxxx mem

• 07 Februari 2010 - 10:04

Chiel:

Zo andersom is ook wel een keer leuk, eerst de foto's hebben gezien en later het verhaal. Wat ik me nog van Miek en kaas kan herinneren is dat er best veel van die kleine stinkende internetcafe's zijn! Kan je ons toch nog lekker op de hoogte houden!
    Kusje

• 07 Februari 2010 - 11:09

Mari:

Staat je goed hoor lieverd, zo'n paard!;) Heerlijk, nog een maandje! Genietse in Thailand! Kus

• 11 Februari 2010 - 21:22

Manon :

we zijn er bijna, we zijn er bijna.. maar nog niet helemaal!

Lieverd echt leuk om even je stem gehoord te hebben en bij te kletsen. Geniet van Thailand en... tot bijna!!

xx