Canopy, Isadou en vakantie!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Jong - WaarBenJij.nu Canopy, Isadou en vakantie!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Canopy, Isadou en vakantie!!!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve allemaal!

Weer tijd voor een update van mijn avonturen hier in het mooie Suri! Er is weer veel gebeurd. We zijn naar Berg en Dal geweest, waar we konden kayakken, hiking en canopy konden doen. Kayakken spreekt voor zich, hiking was een boswandeling en canopy was het leukste vetste en spannendste... aan de kabelbaan door de toppen van de Jungle slingeren! Whaaaa ik heb nog nooit zoiets gedaan wat zoveel adrenaline bij me los maakte, je hangt echt meters boven de grond en op een gegeven moment staken we ook de Surinamerivier over.. echt helemaal niks voor de mensen met hoogtevrees haha! We werden helemaal in een pak gehesen, helmpje op en ready to go! Zie de foto`s voor de mooie outfit:)

Het was een heerlijke dag, we zijn met zn 4tjes en Dean onze rimboeman gegaan. Helass konden we niet zwemmen n de rivier door de sterke stroming! Bikkels mari en tien zijn no wel gaan kayakken, Selin en ik konden de kracht er niet echt voor vinden.. ook de boswandeling was heel erg mooi! Berg en Dal was vroeger een plantage en we wij langs graven van slaven gelopen die op de berg begraven lagen. Heeeeel luguber, vooral toen de hond die mee was (die aanwezigheid kunnen voelen) helemaal uit zn dak ging blaffen tegen een grafpaaltje... en een paar keer terugschrok alsof hij werd aangevallen... terwijl je echt NIKS zag. Brrrr nou al die spiritualiteit nhier daar moet ik nog aan wennen! Ook onze gids deed er heel koeltjes over maar toch was het even een heel eng moment.

Verder vieren we heerlijk vakantie. We genieten echt optimaal van de droge tijd die eindelijk is begonnen... let the sunshine in! Mijn bruinheid neemt weer respectabele vormen aan:) Heerlijk, elke dag mooi weer en geen regen! Dat hadden we wel nodig na al die moessons de afgelopen tijd! 1,2 en 3 april zijn we naar Idadou gegaan, dat ligt ongeveer achter het stuwmeer in de Suriname rivier. Wederom een heel mooi eilandje met soela's(stroomversnellingen) om het hele eiland. Deze soela's waren uiterst geschikt om de wildwaterbaan van vroeger in het zwembad weer te herleven of om gewoon lekker in te hangen en.. verassing... the chillen haha! Na een reis van 5 uur waren we er eindelijk en hebben we lekekr niks gedaan. De tweede dag zijn we gaan wandelen in de echte jungle, wel in de stromende regen (helaas) maar het was het echt waard. Weer veel te mooie natuur! Die avond zijn we s'nachts, in het pikkedonker onder een magische sterrenhemel kaaimannen gaan spotten. Met niks dan een mijnwerkerslampje op het hoofd van gids Don zijn we gaan varen tussen de uitstekende rotsen.. respect voor de bootsman! Wel heel apart om te zien, door dat schijnsel zie je de ogen oplichten van de kaaimannen.. brrr wel eng maar heel vet om mee te maken! We zijn op een gegeven moment naar een kaaiman toegevaren die met zn kop boven water lag, we kwamen zo dichtbij dat ik dacht dat ie in de boot zou springen! Don wou hem nog vangen ook met een lasso... nou laat maar! Ik wou graag terug, dat ging mij ff iets te ver!
De derde dag zijn we terug gegaan, weer een lange reis maar het is het steeds weer hartstikke waard! Het is steeds zo mooi, foto's kunnen het gewoon niet weergeven! Beetje een 3x5 moment van John Mayer:)

Verder zijn we onze vakantie doorgekomen met stappen, zonnen, luieren, shoppen... gewoon allemaal leuke dingen! Sorry voor jullie in het kutweer, ik denk aan jullie hoor als ik in mn rokje en topje door de stad struun;) Nu is het zondag en zit de vakantie er helaas al weer op! Morgen beginnen we weer met stage en dat zal wel weer heel erg wennen worden! Ook komt in die eerste weerk gelijk mijn stagebegeleidster van de PA langs, dus dat wordt even goed ons best doen! Maar dan is het nog 6 weken knallen en dan zit mijn LIO er ook weer op... het gaat allemaal zo snel! Ik ben al weer over de helft en vind het geeneens zo leuk, ik leef en woon hier gewoon en kan me zo moeilijk voorstellen dat ik hier straks weg moet! Al maakt de gedachte aan mn family&friends het wel stukken makkelijk.. ik mis jullie wel ontzettend namelijk!

Ik kom snel weer met een update, nieuwe fotos en verhalen!

Lieve groetjes vanuit Suri!

ps. Als je mn site leest, laat dan ff een berichtje achter! Leuk om te lezen en dan weet ik dat het voor meer mensen doe dan alleen Chiel haha!;)

  • 06 April 2008 - 16:46

    Chiel:

    erg toevallig dat ik steeds online ben als ik weer een mailtje krijg van de waarbenjij. Nu zit ik een beetje in dubio of nou ontzettend blij bent dat ik het iig wel lees, of vind je 't juist jammer dat ik het wel lees en de mensen waarvan je ECHT hoopt dat ze't lezen 't laten afweten :s Kus je trouwe fan..

  • 06 April 2008 - 17:03

    Sanne:

    Hi Esther!!Wat weer een leuke update, ben benieuwd naar de picca`s!!Succes weer met stage en enjoy!xS

  • 06 April 2008 - 17:03

    Annemieke:

    Hey lieve Es!!!
    Hier dus ook een berichtje van mij, want ik lees idd trouw jouw verhalen!
    Vind het super om dit allemaal te lezen! Je geniet volgens mij volop en dat is ook de bedoeling!
    Hier vliegt de tijd ook hoor! Lio gaat zo snel!!! Heb het prima naar mijn zin!
    Popje houd me op de hoogte!!!
    Dikke kussen
    Miekie

  • 06 April 2008 - 17:19

    Heit:

    Alles weer ontzettend gaaf! Zitten/ liggen die apen echt zo dichtbij? Wij hebben hier slechts mieren en een paar mussen....
    Leuke coupe trouwens, ik hoop dat ik je straks nog wel herken. Sterkte nog de komende 6 weekjes. Maak er wat van.
    Love and kisses, Heit

  • 06 April 2008 - 19:02

    José En Familie:

    hey Esther,

    Leuk dat je het naar de zin hebt maar we missen jou ook hoor hier in Oudehaske. Alhoewel je daar niet vaak bent, haha.
    Dat buufgegroeit mis ik wel hoor. Ga nog maar genieten en zeg maar tegen Chiel dat wij je verhalen ook lezen hoor! hihi.
    Veel plezier nog en groetjes aan Marit en de rest natuurlijk van je altijd liefde wensende buuf op de Toel.
    Hoe staat het daarmee trouwens??????

    Dikke tut.

  • 06 April 2008 - 19:04

    José:

    Niet buufgegroeit(doe ik ook soms een beetje) maar buufgegroet. (hey Buuf).

    x

  • 06 April 2008 - 20:34

    Loezewoes:

    Zusjee:D
    wat heb je ontzettend gaaf haar:D staat echt supermooi!
    heb net je telefoontje gemist:( moeten we volgende keer maar even langer babbelen!
    eni k geloof dat je t toch verkeerd begrepen hebt, want ik heb zojuist dit weekend de knoop doorgehakt dat ik naar groningen ga!
    woon je straks gezellig met je swasje in dezelfde stad:)
    en wat is het daar mooooooooi!
    ik ben echt zo jaloers:(
    en wat was die aap leuk:D
    nou lief geniet je nog even heel erg veel? niet vergeten hoe bijzonder het daar is he:p voor je t weet zit je weer in dit saaie nederland! moet je opeens weer op tijd komen enzo:p
    we bellen snel weer!
    mis je
    hele dikke kus!
    (L)

  • 07 April 2008 - 06:26

    Amy:

    Hai zussie!

    Haha berichtjes te over ineens, zie je wel dat iedereen het leest! Je haar is idd supersjiek, goeie keus gemaakt!Hier alles ok, zit in vandaag in het loket omdat alle medewerkers met cursus zijn, hoop dat het niet te druk wordt:) Ik mail je!

    x Amy

  • 07 April 2008 - 15:14

    Mnon:

    dag pops, hier ook wat virtuele liefde van mijn kant ;)
    wat ziet het er weer heerlijk uit!
    liefs

  • 07 April 2008 - 19:52

    Tommy:

    haha kort koppie es!! staat je goed hoor! leuke verhaaltjes! tot borrels Kus

  • 08 April 2008 - 09:16

    Jane:

    Hey Bum

    Je haar ziet er echt super uit! Suriname is trouwens echt mooi! Ben echt superjaloers! Wow, over 6 weekjes ben je alweer terug! Weet je wat dat betekent....wijntjes drinken in het vondelpark!!!

    Liefs Jane

  • 08 April 2008 - 19:54

    Margriet:

    Hee Esther! Ik lees ook trouw je verhalen hoor :-) Heel erg leuk om te lezen! En super om de foto's te zien! Volgens mij hebben jullie echt een supertijd daar! Geniet er nog heeeel veel van, voor je het weet zit je weer in Groningen (ach.. ook gezellig ;))
    Liefs margriet

  • 09 April 2008 - 15:51

    Lijn:

    Skattie ligt weer een mail in je bus :)
    Kus

  • 09 April 2008 - 23:27

    Stefjuh:

    esjuh!!! hij gaat lekker lekker.. goed dat je zoveel dingen onderneemt.. want je kan daar wel zitten.. maar er moet wel wat gebeuren natuurlijk!! maar dat hoef ik niet tegne jou te zegggen.. goed bezig meid..

    trouwens leuk haar.. nieuw?

    en nog ff een zin die ik eigenlijk ook zo 1,2,3 gezegd zou kunnen hebben

    "helemaal uit zn dak ging blaffen tegen een grafpaaltje..."

    grafpaaltje.. (y)

    lekker lekker.. genieten van die tories die dropt swa..

  • 10 April 2008 - 16:03

    Dag:

    Bob jij of bob ik? JIJ BOBT! very nice hair chicka!

    Have fun!

    Ook een dikke knuf voor MariBombari!

    XXX

  • 11 April 2008 - 00:42

    De Verre Man:

    jaaah.. kom gewoon langs op st.maarte.. laat ik je de hotspots zien.. ik ga ook naar suriname wel op doorreis.. maar denk datj edan al weg bent.. dat zal in augustus zijn.. tot wanneer blijf jij dan???

    ik ben tot 10july op st maarten dan ga ik via barbados door noord/zuid-amerika reizen.. en kom dan 10 augstus hier weer terug.. .. als je langs wil komen graag!!! er staat hier een bedje en een warme kop thee op je te wachten schat..

    kuss

  • 15 April 2008 - 00:35

    Ryan:

    Nou nou, ik mis heel wat zo te zien!! Ben blij dat jullie het naar je zin hebben. Ben er gauw weer!!! Groetjes aan de anderen!

    X


  • 24 April 2008 - 15:10

    Beppe:

    Wordt helemaal jaloers van je mooie verhalen. Vooral dat lekkere temperatuurtje. Maar ik mag niet klagen, 14 mei vertrek ik met Jos naar Turkije en daar is het op dit moment 23 gr. Niet gek dus.
    Liefs Beppe

  • 27 April 2008 - 18:37

    Manon:

    Heej lieve Es!! Wooow wat een gave verhalen! Ow Suriname klinkt echt super! En heele gezellige foto's! Je haar is idd mooi! Goede kappers in Suri! Ooow en ik moet nu zeker tot februari blijven in Oz..dan zie ik je daar! Nou geniet er nog maar lekker van, is de regen al een beetje over inmiddels?? Hier hebben we net ook weer een onweersbuitje achter de rug.. Nou, geniet ervan dan doe ik dat ook...maar ik geloof dat dat wel goed komt! Hele dikke kus vanuit Bangkok!!!

    X Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 38866

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: