Still rocking in the free world! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Still rocking in the free world! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Still rocking in the free world!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 April 2009 | Australië, Byron Bay

G'day me mates!

Nou alles gaat hier helemaal fantastisch!!:) Ka en ik hebben inmiddels onze scheurbak opgehaald en roadtrippen lekker langs de oostkust van het prachtige Australie! Het geeft echt zo`n vrijheid, je eigen auto.. heerlijk! Het is wel ff wennen hoor dat links rijden, gelukkig is het wel een automaat dus dat scheelt al weer wat schakel-trouble maar toch moesten we best wennen! Nadat ik tijdens mijn eerste minuut rijden al bijna een paardentrailer naar zn mallemoer hielp was het ff schrikken, maar daarna hebben we geen ongelukjes meer gehad. Wel bestaat er voor types zoals ik een third-party-insurance die wij dan ook maar fijn hebben afgesloten:) Ook ben ik nu officieel eigenaar van de Holden Commodore, en woon ik volgens de autoriteiten op Clarks Beach Caravan Park in Byron Bay met een postadres in hartje Sydney. Het was nogal een gedoe en de mevrouw die ons hielp was verre van aardig maar het is gelukt!

Nadat we zijn vertrokken uit Sydney zijn we eerste naar Port Macquiere gereden wat puur en alleen een tussenstop was want wij moesten natuurlijk net weer de zwaartse regenval sinds 1980 treffen.. lucky us. Snel weer wegwezen dus en op naar Coffs Harbour. Daar zijn we twee nachtjes gebleven, kwamen we bekenden uit Sydney tegen en was het best gezellig maar het stadje op zich was nou niet bepaald booming dus reden we richting Byron Bay. We zijn hier nu 6 nachten gebleven op, jawel, een camping! Ons bakkie geeft namelijk de mogelijkheid tot een heus bed in de achterbak dus daar maken wij dan ook gretig gebruik van. We hebben het twee nachten geprobeerd in de tent die we er gratis bij kregen maar dat was niet zo`n succes.. zelfs tegen elkaar aan kruipen hielp niet tegen de kou dus liggen we nu lekker in de achterbak. Prima te doen! Vervelend is alleen dat het op de camping volzit met een soort van kalkoen/kip-achtige vogels die zich nogal vrijpostig gedragen.. Moet je ook net wij twee hebben met onze vogelfobie... het heeft al een paar hilarische taferelen opgeleverd haha!

Byron Bay is echt prachtig, elke dag op het strand liggen is zeker geen straf na die eerste week slecht weer. Ook de biertjes smaken hier prima dus wij hebben ons uitermate vermaakt snappen jullie wel;) Na een week is het wel tijd om verder te gaan richting Brisbane. Onderweg komen we langs niet onverdienstelijke plaatsen zoals Surfer's Paradise en de Gold Coast dus dat belooft veel goeds!

Verder gaat alles hier super, mijn bruine kleurtje begint eindelijk acceptabele vormen aan te nemen en we genieten hier gewoon van de ernorme vrijheid dat we lekker per dag bekijken waar we zin in hebben... dat wordt nog wennen als ik eenmaal thuis ben haha!

Ik hou jullie op de hoogte van alles, lief dat jullie me zo volgen en bedankt voor alle berichtjes!

Dikke kus

  • 01 Mei 2009 - 06:34

    Heit:

    Helemaal geweldig! Goed zo, lekker genieten daar. XXX Heit

  • 01 Mei 2009 - 06:40

    Mem:

    Dat ziet er allemaal heel leuk uit!
    Veel plezier!!! XXX Mem

  • 01 Mei 2009 - 07:43

    Anja De Boer:

    He Es wat weer een leuk berichtje. Gelukkig nu ook met schitterende plaatjes van jullie auto en het mooie strand van Byron Bay. Groet en X

  • 01 Mei 2009 - 07:44

    Loes:

    AAAAAHHH die vogels! getver:P
    verder klinkt t geweldig:D
    love you sis(L)
    Liefss

  • 01 Mei 2009 - 07:56

    Amy:

    Ben ik alweer de laatste van je familie die reageert.. :) Stoere bak hoor! Leuk die foto's! Vooral dat bruidspaar voor het opera house:). Ik ben nu wel nog stinkender jaloers dan eerst! Gelukkig is het hier ook lekker weer:). Dikke kus zusje!!!

  • 01 Mei 2009 - 09:58

    Mari:

    Ziet er goed uit Essie, echt super! En dat bakje is precies zoals ik het me voorstelde, geweldig! Lekker genieten daar en lekker bruin worden:) Dikke kus!

  • 01 Mei 2009 - 11:44

    Irma:

    Eeey Es en Ka,

    wat een vette bak! Lijkt me heerlijk om in te vertoeven. Leuk ook de vogels erbij.... Altijd nice als je die er als kado bij krijgt.

    Kusss

  • 01 Mei 2009 - 17:38

    Chiel:

    Hey vogelfoobje,
    slapen in je eigen paleis, wie wil dat nou niet!! En al die rare vogels klinkt ook
    leuk ;)
    Kusj...

  • 01 Mei 2009 - 21:06

    Eva:

    Lieve Es,

    Ik ben echt zo jaloers!! Wat onwijs heerlijk en ben blij dat jullie nu toch het mooie weer gevonden hebben! Ik ben hier thuis lekker begonnen aan de masterclass, heel leuk, maar elke dag 6uur op staan en half8 thuis zijn is best vermoeiend. Ik verlang naar zo'n heerlijk strand als op de foto's!

    Geniet ervan!

  • 02 Mei 2009 - 10:42

    Tineke:

    Essie!!!
    Wat geweldig en wat een verhalen!!! Leuk ook die foto's. Jullie gaan gewoon echt een jaar lang kamperen. En hoe fixen jullie dat met die vogels?? Heb je namelijk huilend aan tafel gehad bij de boccaccio omdat er een duif onder de tafel zat :D.. Mis jullie al wel een beetje hoor!!! Ik begin woensdag weer met werken.. das wat anders dan een jaar lang vacance!! Maar je hebt er hard voor gewerkt dus je verdient het!!!! Have fun girlsssss

  • 02 Mei 2009 - 18:22

    Dre:

    Heyy chicks!! Netjes hoor , leuke foto's keep us posted ;)

    Ow en wanneer gaan we meeten in australie?:p

    x Dre

  • 03 Mei 2009 - 13:30

    Manon:

    hej meis, wie had dat gedacht, op de camping!

    stoere verhalen hoor, ik zie het al helemaal voor me. Scheurze in jullie hippe bak, en ben benieuwd naar jullie avonturen in surfers paradise ;)
    xx

  • 04 Mei 2009 - 09:09

    Karlijn:

    Ha ha nog erger dan de Grunninger duiven?? Super mooi allemaal esje.
    Kus

  • 08 Mei 2009 - 15:09

    Jolien:

    He meis!

    Leuk om je verhalen te lezen! En zoals ik al verwacht had: julie vermaken je overal super goed! En erg leuk die foto's, nu weet ik eindelijk hoe jullie huis op wielen eruit ziet!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal, have fun!
    xxx


  • 08 Mei 2009 - 20:18

    Manon(die Andere!;) :

    Heeej Bummie!!

    Heerlijke verhalen hoor, en wat leuk dat je je eigen scheurbak hebt!! Krijg meteen weer 'heimwee' hoor..ik ben ondertussen alweer drie dagen in Nederland! Was de laatste weken in Perth en daarna nog ff in Bali dus we hadden elkaar niet meer kunnen zien in Oz..In ieder geval, geniet ervan en links blijven rijden he!!! Kus!! xxxxx Manon

  • 12 Mei 2009 - 07:17

    Anouk Leppink:

    Hey Es!
    Leuk verhaal, haha ik zie het al voor me, jij en die vogels ;)
    Ben benieuwd naar je volgende bericht
    xxx

  • 18 Mei 2009 - 13:28

    Dorien:

    Hey esther!

    Het ziet er echt prachtig uit en de verhalen doen me hopen dat het al bijna november is! Dan mag ik ook los! Wel super zo'n eigen auto! Maar dan mag ik eerst nog wel even doorsparen denk ik hahahah!

    Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 38853

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: