Road trip - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Road trip - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Road trip

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Mei 2009 | Australië, Hervey Bay

Dag lieve iedereen!

Het werd wel weer eens tijd voor een update over hoe ik mijn dagen slijt hier in Down Under. Om maar met het goede nieuws te beginnen.. alles gaat goed!:) Na Byron Bay zijn we naar Surfers Paradise gereden. Het begon al goed want ik moet nog steeds wennen aan het feit dat de stoplichten hier aan de overkant van de weg staan, wat resulteerde in een Holden Commodore die stilstond midden op een kruispunt omdat ik rechtsaf wou wat niet kon omdat mijn licht stiekem rood was en niet groen..:S Maar goed, we hadden een prima hostel gevonden midden in het centrum en daar zijn we maar lekker een week gebeleven. Surfers deed me erg denken aan Miami, dus een superlang strand met veel te veel mooie mensen die eruit zien alsof ze zo van de Sports Illistrated cover afstappen en vooral ook veel feest en uitgaan en o ja... alcohol! Er bestaat hier zoiets als Goon, wat 4 liter wijn in een zak is wat je 5 euro kost en wat natuurlijk niet naar wijn smaakt maar waar je wel gezellig lam van wordt. Daarvan hebben we natuurlijk uitgebreid genoten:) We hebben een aantal club crawls gedaan wat gewoon een kroegentocht is maar dan direct met 10 hostels dus vol met backpackers wat de avonden erg gezellig maakt! Samen met onze lieve vriendinnetjes Stefanie en Donja hebben we een heerlijk Salou vakantietje gehad, dus overdag op het strand en s'avonds de kroegen in. Moet ook kunnen hier haha!

Na Surfers was Brisbane aan de beurt. Met z'n viertjes in onze commy, muziekje aan en dan is 4 uur rijden helemaal niet zoveel. We hebben daar gekampeerd wat weer even goed was voor ons budget. Hadden we in Byron kalkoenen, op deze camping stikte het van de Ibissen. Het is ons ook niet gegund haha! We zijn de eerste dag gelijk naar South Bank gegaan, waar Streets Beach aan lag dus een strand midden in het centrum! Ook zijn we daar nog getuige geweest van de audities van Australian Idol want die zijn hier natuurlijk gewoon buiten:) We komen als het goed is op TV in september dus ik ben benieuwd! Na een dagje cultureel doen zijn we met onze nieuwe Engelse vrienden naar de Steve 'Crikey!' Irwin Zoo geweest, wat onze 54 dollar niet waard was maar he, dan ben je wel ff in de zoo van de crocodile hunter geweest. Het hing ook vol met bordjes met 'Crocs Rule' erop, erg fout maar een leuke dag gehad!

We zijn daarna doorgereden naar Noosa waar we onszelf op een cabin hadden getrakteerd op een camping, een bed is echt hemels na een paar nachten in de auto! Er was niet echt veel te beleven maar het was ook meer een stop op de weg naar Rainbow Beach want vanaf daar gingen we naar Fraser Island! Wij waren natuurlijk weer een dag te vroeg met inchecken (ik hoor mam al zeggen: EERST alles goed lezen, dus ook je vouchers;)) dus hebben we op een gratis camping aan het strand gestaan wat onwijs mooi was! Helaas was de camping meer geschikt voor 4WD's dus ja, dan zit je vast om 22.00 s'avonds in het rulle zand met je stationwagen in het pikkedonker. Leuk was dat we geen bereik hadden die dagen dus niemand konden bellen en er bijna geen mensen op de camping stonden.. uiteindelijk zijn we gered door twee lamme gasten. Nu kunnen we erom lachen maar het was wel ff stress!

Toen was het eindelijk zover.. we gingen naar Fraser Island! We hadden een self-drive tour geboekt dus we hadden onze eigen dikke vette 4WD landcruiser met 8 andere mensen. Er gingen 6 cars met ons die kant op dus dus heel gezellig elke avond met zn allen gekampeerd op het strand! We hebben Lake McKenzie gezien, Indian Head(uitkijkpunt) en ik heb in de champagne pools gelegen. Het eiland was prachtig, er was tropisch regenwoud, meertjes en vooral veel strand natuurlijk! De wilde Dingo's (honden) waren wel even wennen en we hoorden ze s'nachts wel langs onze tent scharrelen maar als je gewoon rustig bleef waren ze heus niet zo eng:) Het rijden in die monsterlijke wagen was erg onwijs stoer maar niks voor mij, zo'n dikke bak onder mn kont. Veel te eng met heuvels, hobbels en dikke zandbergen waar je doorheen cruised. Ik heb dan ook lekker naast Ka gezeten die helemaal in haar nopjes was met dat ding. Al met al was het wel een hele vette trip!!:)

Nu zijn we in Hervey Bay waar we de Engelsmannen weer hebben ontmoet en we reizen morgen samen verder richting het mooie noorden van de oostkust! We gaan sowieso nog naar de whitsunday's waar we hopelijk kunnen gaan werken want dat fruitplukken begint me toch met de dag meer tegen te staan.. we zien het wel, no worries! Ik laat het jullie wel weten, lang leve waarbenjij!!

Heaps o' kisses uit het fantastische Down Under!

  • 19 Mei 2009 - 08:28

    Irma:

    Ik kan maar een ding zeggen: JALOERS!!!

    Op naar de fruitplukkers en geld verdienen om het zo snel mogelijk weer uit te geven. Have fun!

    Kus

  • 19 Mei 2009 - 08:39

    Amy:

    Jaloezie alom! Maar zie ik nou goed dat je stiekem Jezus sandalen hebt aangeschaft.. o jee hee!! haha ze lopen vast heel lekker:P. Blijf genieten en snel weer mailen!

    kus

  • 19 Mei 2009 - 08:59

    Loezewoes:

    Jaloehoerss!!
    Shit man, ik wou dat ik bij je was! Het klinkt allemaal veel te mooi om waar te zijn!
    Enjoy sis, we hebben snel weer mail/bel contact:D

    Liefss

  • 19 Mei 2009 - 09:06

    Karlijn:

    Wow es wat een super mooie foto's! Echt dat citybeach, heavenly!
    Kus

  • 19 Mei 2009 - 14:24

    Mem:

    Blij te lezen dat ik altijd toch ergens bij je ben!!
    Prachtige foto's!
    Dikke knuffel, mem

  • 19 Mei 2009 - 14:42

    Anja De Boer:

    Al zoveel dingen gedaan en nog maar 4 weekjes onderweg!!! Super.

  • 19 Mei 2009 - 15:02

    Theun De Boer:

    Je verhaal in een sneltreinvaart gelezen. Wat een belevenissen! Fantastisch blijf zo rustig doorgaan!

  • 19 Mei 2009 - 17:45

    Mari:

    Gruuuuuuwelijke foto's! Echt super mooi! En wat een stoer verhaal weer, prachtig! Hou ons op de hoogte met je fruitpluk-avontuur, je kunt het! Have fun lieverd, kus!

  • 20 Mei 2009 - 07:44

    Chiel:

    Hey meis, klinkt allemaal super leuk allemaal! Leuk om zo nog een beetje op de hoogte te blijven! Kus

  • 22 Mei 2009 - 15:27

    Tineke:

    Essie, Fantastisch!!! ik had me van te voren al even ingelezen over fraser island :D
    Super man,blijf nog lekker genieten want voor jut weet moet een weer een tijdje aan de bak!!

  • 23 Mei 2009 - 08:52

    Tom:

    He fruitplukker! Super om de verhalen weer te lezen. Ik hoor en lees het hier en daar al...ik ben idd ook jaloers. He en es wat zie ik nu? de diva is weer BLOND!!! ghehe have fun !! Kus

  • 24 Mei 2009 - 12:37

    Anouk Leppink:

    Hey Esther!
    Wat super gaaf klinkt dit allemaal. En mooie foto's! Ik krijg zelf ook steeds meer en meer zin om te vertrekken als ik dit lees! :D
    Liefs

  • 25 Mei 2009 - 14:39

    Marloes:

    He Es!!!
    Wat super klinkt dat allemaal zeg! En herkenbaar;) Heb hetzelfde tripje gedaan, maar dan zo'n 10 jaar geleden. Wel jammer dat ik toen niet zelf kon rijden, maar gelukkig mensen met een auto leren kennen (Ford Falcon) en dat deed het ook prima:)
    Veel plezier bij de Whitsunday's!!! Duiken is daar ook echt een aanrader (heb er mijn open water en advanced gehaald)
    Liefs Marloes

  • 27 Mei 2009 - 09:52

    Bouchra:

    Hoi meid alles goed daar ja vast hier ook hoor ik mis je heel erg, maar ja dat is leven he dikke kus van bouch en heel pelezier daar he meid neem lekker man mij kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 38861

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: