Was jij hier maar he? - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Was jij hier maar he? - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Was jij hier maar he?

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Juni 2009 | Australië, Cairns

Dag lieve verre vrienden en familie!

Sorry voor de lange stilte, maar soms heb ik het zo druk met genieten hier dat de waarbenjij er wel eens bij in schiet;) Maar geen zorgen, hier komt de update!

Vorig verhaal was ik gebleven bij Hervey Bay, daar zijn we maar 1 nachtje gebleven. Toen was Bundaberg aan de beurt maar dat was zo uitgestorven dat we het daar niet langer uithielden dan 1 nacht, en we zijn de volgende ochtend om 7u begonnen met rijden en in 1 keer doorgeklapt naar Airlie Beach. 11 uren, 100 dollar benzine en een vermoeide Karin/Esther/Commy later waren we er dan en o o o, wat was het daar mooi! Het leek een beetje op zuid-Frankrijk, met van de leuke baaitjes en gezellige barretjes. Het was echt de plek om naar The Whitsundays te gaan (eilandengroep midden in het Great Barrier Reef) dus het zat er wederom vol met backpackers en ander leuk volk. We zijn er lekker een dikke week gebleven, want we stonden op een camping voor maar 8 dollar pppn! Dan bezuiningen we ergens toch nog haha. We kwamen donderdag aan en tot de vrijdag daarna hebben we onze dagen gesleten met zonnen, stappen en gezelligheid. Cairns kwam namelijk steeds dichterbij en dat was het punt waarop we zouden gaan werken en toch eens serieus bezig moesten gaan, dus ja... dan moeten we het er nog maar even goed van nemen! En dat hebben we dan natuurlijk ook goed gedaan;) Overdag lagen we bij The Lagoon, een aangelegd zwembad met strand en grasveld erom heen, erg mooi. En in de nachtelijke uurtjes waren wij natuurlijk in de korge te vinden:) Maar goed, we kwamen natuurlijk naar Airlie Beach voor de Whitsundays! Die vrijdag was het zover! We zaten op de 'Pegasus' wat zn naam geen eer aandeed want het stelde niet zoveel voor. Maar goed, het kon zeilen en de crew was leuk, en na een goontje op het dek konden we het wel waarderen. Het was er echt prachtig, we zijn naar 2 eilanden geweest, zagen zeeschildpadden en dolfijnen zwemmen naast onze boot en hebben zelfs mooie gekleurde visjes gezien tijdens het snorkelen. Oh ja, en een haai!!!! Die zwom onder de steiger door toen we stonden de wachten om weer terug te gaan naar de boot.. brrr maar ergers wel heel stoer natuurlijk. Jammer alleen dat op de laatste dag de boot stuk was (verassing..), maar we werden opgehaald met een heeeeeele snelle speedboot die ons weer netjes thuisbracht! Al met al een heel leuk tripje:D

We zijn nog 2 nachtjes gebleven maar toen was Airlie ook echt wel op, dus reden we dinsdag 2/6 naar Townsville! Het klonk veelbelovend maar ik heb zelden een stad gezien waar het zo spookte.. er was niks, geen mensen op straat en dus hebben maar heerlijk gechillt! We raakten aan de praat met een vrouw in het internetcafe en die zei ons dat er op vrijdag een Full Moon party was op Magnetic Island (lag voor de kust van Townsville) en ja wat doe je dan... Nog 2 nachten langer blijven in het niks of naar een heeeel vet feest met 2000 mensen op een eiland.. Wij gingen natuurlijk! De FullMoon party was gewoon een groot feest met lekkere muziek, die in Thailand schijnen echt 100x beter te zijn maar het was een superavond! De volgende dag nog wat van het eiland gezien, onze eerste Australische boete betaald voor verkeerd parkeren (oeps) en toen was het wel weer tijd om te gaan.

Mission Beach scheen heel mooi te zijn en dat was het ook! We hebben op een camping gestaan aan het strand, voor 14,50 met zn vieren:) Ik zat die middag even yoga te doen op het strand en toen zag ik ineens 6 mensen uit een vliegtuig springen, skydiven is hier namelijk helemaal hot! Ik zit er nu wel over na te denken om het te doen maar ja, ik heb geen 400 dollar in een geheim vakje zitten helaas... Maar daarom ben ik nu ook in Cairns, om een baan te zoeken! Ik ben helaas niet de enige want het schijnt best moeilijk te zijn, maar ik heb al een sollicititatie lopen bij een KDV maar dat wordt waarschijnlijk niks omdat het best een heel gedoe is met je papieren en diploma enzo maar dat is nog ff afwachten.. en mocht het nou ECHT niet lukken om te werken hier dan moet ik toch helaas mn reis drastisch inkorten en ben ik misschien veel eerder thuis dan gepland... Staat niet in de planning maar het kan maar zo!

Nou volgens mij ben ik alweer de helft van jullie verloren met lezen, er gebeurt ook veel te veel hier! Ik hoop in mijn volgende verhaal te rapporteren over een dikke baan met lease-auto, dus duim ff voor mn in Nederland;)

Tot wederhorens lieve allemaal!!
XOXO

  • 11 Juni 2009 - 09:48

    Eva:

    Hey Esje!!!

    Ja zo'n haai kan ebst stoer zijn, maar toen wij er eentje zagen was ik ook blij dat ik een een klein bootje zat met glazen bodem, en niet toevallig in het water! Haha!
    Ik duim voor de vette baan, want volgens mij vliegt je geld er doorheen!

    Geniet ze!

    Dikke kus

  • 11 Juni 2009 - 09:50

    Eva:

    Nog ff een korte aanvulling, cassowaries zijn geen struisvogels... Haha, het zijn hele rare beesten, soort combi tussen kalkoen en pauw, maar als je er eentje ziet denk je dat is er een!

    Liefs

  • 11 Juni 2009 - 10:14

    Chiel:

    Stiekem op stage toch even Es der verhaalte lezen, en ook nog helemaal tot het einde.:)
    Als je je rekeningnummer even smst, zal ik even een symbolisch bedrag overmaken zodat jij ook lekker uit een vliegtuigje kan springen en andere mensen hun joga-sessie kan verstoren. Lief smsje btw, jammer dat ik dan weer geen reactie op mijn reactie krijg :P
    Geniet nog maar ff en ga maar op zoek naar die rare vogen van Eva (zie boven)
    Kus trouwe fan

  • 11 Juni 2009 - 12:43

    Amy:

    Zucht wat een stranden... lekker motiverend voor ik die zometeen mn interview moet gaan uittypen:) haha heb ik in ieder geval iets om bij weg te dromen.. beleef ze! kus

  • 11 Juni 2009 - 14:01

    Jelte:

    Baas Boven baas

  • 11 Juni 2009 - 19:47

    Leo:

    Hallo Esther, volgens mij heb jij het enorm naar je zin downunder, hoe zal je ooit weer kunnen wennen aan ons kikkerlandje......helaas wil ik je even een serieuze waarschuwing uit mijn omgeving mee geven: de 24-jarige zoon van iemand die ik via mijn werk ken is in Indonesië overleden aan een alcoholvergiftiging. Niet dat hij te veel had gedronken nee, hij had een illegaal gestookt plaatselijk drankje genomen. Wees dus voorzichtig met alles wat je consumeert Esther!! Blijf opletten! Groeten van je oom uit Amsterdam, Leo.

  • 12 Juni 2009 - 06:30

    Mem:

    Mooi, weer zo'n reisverhaal! En blij te lezen dat mijn broer je welzijn ook in de gaten houdt!
    Tuutsje ut Aldehaske, Mem

  • 12 Juni 2009 - 12:11

    Marit:

    Essiebessie! Wat een UNIEK beeld: Esther de Jong met een flesje PILS in de handen! Haha, geweldig! Echt heel fijn dat je zo lekker geniet daar, ik weet zeker dat de baan ook helemaal goedkomt! En die stranden...pffff jaloersmakend! Ga zo door leave, heel veel plezier! Dikke tût van Marit

  • 14 Juni 2009 - 04:24

    Esther De Jong:

    Haha nou ik heb het dus wel mooi ff gedaan die skydive!!!:D:D:D:D Wat was het FANTASTISCH, wel heel erg eng maar het zeker dubbel en dwars waard! Ik heb ook nog een dvd waar alles op staat, die is nog vetter dan de fotos maar die zien jullie over een jaar wel! Kisses!!!

  • 14 Juni 2009 - 06:02

    Anja De Boer:

    Wat een machtige foto,s van het skydive gebeuren, dat jullie dat zo maar even doen!!!!Geweldig!!!Wel heel fijn dat je nu weer veilig op de grond staat. X X

  • 14 Juni 2009 - 14:41

    Tini:

    Lieve esje!! Howly mowly facking skydive gemaakt. ahaaaaaa!!!Heb je wat kunnen slapen de nacht ervoor??Ik hoop voor je dat je snel een baan vind zodat je nog zoveel mogelijk leuke dingen kan doen, Ik duim voor een job bij de marine met een hummer :P Zal jou binnekort ook ff bellen :D:D
    dikke tuuten

  • 14 Juni 2009 - 18:26

    Amy:

    Zus! Wat een stoere foto's zeg.. ik kan niet zeggen dat ik jaloers op je ben :P, maar zeker heel erg gaaf! Ik ben nu al benieuwd naar de dvd:)

    kus!

  • 23 Juni 2009 - 08:12

    Wouter:

    Wat een waanzinnige foto's esje, goed voor een brede glimlach:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 38863

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: