Aan de bak!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Aan de bak!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Aan de bak!!!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juni 2009 | Australië, Cairns

Hoi lieverds,

Inmiddels ben ik alweer 2 weekjes in Cairns en het bevalt nog steeds! Was wel ff spannend in het begin want ja, we kwamen hier om een baan te zoeken en dat was nogal lastig. Leuk is namelijk dat bijna iedereen the east coast omhoog reist en dus eindigd in Cairns, vol mooie ervaringen maar ook hartstikke blut. Dus iedereen loopt hier met CV's over straat, en voor elke vacature zijn wel 30 anderen. Geen reden voor paniek maar wel ff balen want er is veel concurrentie. Maar daar hoeven wij ons geen zorgen meer over te maken want Ka en ik hebben een baan whoehoeeeeee:):):)

Leuk verhaal is wel hoe we eraan zijn gekomen. Na 20 CV's te hebben uitgeprint zijn we het battlefield opgegaan om een baan te scoren, en we wouden eerst ff langs een paar uitzendbureaus. Een daarvan zat in het meest luxe hotel hier in Cairns en wij konden het uiteraard eens niet vinden...:S Dus wij staan daar als 2 verloren kippetjes voor de plattegrond als er een man in pak op ons afloopt of hij ons ook kon helpen. Wij leggen uit dat we opzoek zijn naar Frontline Recruitment, waarop hij antwoord dat als hij ons een baan zou aanbieden, wij dan voor hem willen komen werken.. Nou uiteraard meneer, no worries:) Dus we hebben een jobinterview gehad, en na 5x erachteraan bellen en 2x langs gaan belde Jeanine van Human Resources dat Kiley (zo heet die baan) 'very pleased is to offer you girls both a position at the Shangri-La team' Nou wij natuurlijk een gat in de lucht gesprongen, EINDELIJK een baan wat hemeltje heerlijk:) We komen net bij Jeanine weg en hebben ons contract getekend, een rondleiding gehad ( FYI; wat een onwijs mooi hotel, 5 sterren hebben ze niet zomaar verdient), ons pakje gepast en kennis gemaakt met het team. We gaan werken in Food en Beverage, dus dat is gewoon serveren en mensen naar hun tafel leiden en afruimen, dat soort dingen. Maar ik had de WC's voor ze schoongemaakt als het geld zou verdienen:) Anyway, ik begin as dinsdag om 05.00AM met het ontbijt, al moet ik er wel om 04.30 zijn.. normaal gesproken kwamen we dan net thuis of waren we nog heerlijk op stap en nu begint het werkende leven dus! Wel ontzettend veel zin in! We gaan vandaag opzoek naar een appartementje want dat is toch wel ff wat chiller dan een hostel, en dan gaan we hier 4 maanden ongeveer wonen!

De plannen zijn dan ook wat gewijzigd, we willen Fiji, NZ en Thailand gewoon in 1 ruk doen voordat we naar huis gaan, dus in Januari beginnen en dan alsnog in maart thuis zijn. We moeten onze tickets nog ff omboeken dus, zodat we in dec nog wat van Aus kunnen zien, oud en nieuw in Sydney kunnen zijn en dan beginnen aan onze reis naar huis! Al duurt dat nog ff natuurlijk:)

Verder hebben we ons de afgelopen weken vermaakt met banen zoeken, zonnen en stappen. Leuke groep hollanders ontmoet in ons hostel waarmee we veel leuke dingen doen, en we hebben onszelf nog getrakteerd op een reisje naar Port Douglas en Cape Tribilation wat ondanks het slechte weer echt de moeite waard was. En nu begint het echte leven dus weer voor me, met een baan en hopelijk een fatsoenlijk huisje met een KLERENKAST want die mis ik toch wel heel erg haha!

Ik heb niet zoveel fotos gemaakt afgelopen tijd maar er komen er snel weer meer! Geniet lekker van het mooie weer en jullie vakanties, ik blijf graag op de hoogte van alles!

XOXO

  • 26 Juni 2009 - 06:56

    Mem:

    Zo, nu ben ik eens een keer de eerste!
    Fijn dat het gelukt is met werk.We hebben het hotel even gegoogled en het zag er heel sjiek uit! M'n dochter gaat op stand werken....
    Hoop dat je snel een leuke kamer vindt; dat moet ook wel weer eens lekker zijn.
    Dikke tuut, Mem

  • 26 Juni 2009 - 07:53

    Loes:

    Gefeliciteerd met je baan sis:D
    Dikke kus
    xx

  • 26 Juni 2009 - 08:22

    Heit:

    Ik sluit maar aan bij de rest van de familie met m'n felicitaties. Klasse! Ook wel eens lekker, een beetje regelmaat.....
    XXXXXXXX Heit

  • 26 Juni 2009 - 10:52

    Chiel:

    Wauw.. toch werk, gaan we je niet in sept al zien in Nederland! We beetje wennen aan die tijden lijkt me! 4.30 er zijn betekend 3.45 opstaan voor jou!!

    R.E.S.P.E.C.T. ( leuk,als je dat nummer nu hoort denk je aan mij :P)

    Genoeg omzin.. ik moet nog 5 daagjes en dan heb ik 3 weken helemaal niets :D
    Kusje

  • 26 Juni 2009 - 11:07

    Rian:

    Essie!! Gefeliciteerd met je baan!!:D Ik hoop dat je het daar leuk gaat hebben! Ik maak maandag nog even een tentamen en woensdag vlieg ik:) Kusje!

  • 26 Juni 2009 - 15:07

    Manon:

    Schattie!!!

    Ow wat een heerlijke verhalen weer. En nog bedankt voor je lieve b-day sms!!!
    Ik moet nog 55 minuten, dan ben ik vrij, en dan vlieg ik n Marokko voor 3,5 week, samen met Willem.
    Echt superveel zinin. Ik ga je mailen!!

    Dikke vette kus mnon

  • 26 Juni 2009 - 17:57

    Anja De Boer:

    Heel hartelijk gefeliciteerd, met het binnen halen van deze heerlijke baan!!!!!Maak je gauw even wat foto,s van jullie werkpakjes.

  • 27 Juni 2009 - 09:56

    Sanne:

    Gefeliciteerd met jullie baan, foto`s van het hotel zagen er vet gaaf uit!!!!Enjoy,xxxS

  • 27 Juni 2009 - 10:27

    Eva:

    Hey Es!!
    Onwijs veel succes met werken, zal wel weer even wennen zijn! Ik begin ook woensdag met de nieuwe baan!! Dus ik denk aan je!!

    Liefs

  • 27 Juni 2009 - 12:19

    Amy:

    ja hier heb ik weinig aan toe te voegen natuurlijk, al sluit ik me wel aan bij Anja: ben benieuwd naar jullie pakjes! Hoop dat jullie snel een appartment vinden! kus

  • 30 Juni 2009 - 19:25

    Tineke:

    Hey lieve schat!!!
    Wat super van je baan!! Wel vroeg man. Nu jij aan de bak en ik over 3 daagjes vakantie. Succes daar in het hotel lieverd!!! dikke kus voor kaatje en maak er nog wat van daar. Lekker ff 4 maanden een appartementje en even in Cairns wonen alsoft niks is. VEHEEEETTTTT!!!!! Mis jullie wel hoor...
    Dikke tuutert

  • 09 Juli 2009 - 11:18

    Tobias Nijman:

    Hey schat!
    Kom nu pas achter je adres hier! Maar vette verhalen hoor:D Super naar je zin;) En goed van je baan!

    Ik spreek je snel weer!

    Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 38855

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: