Op zoek naar Shangri-laaaaaaaa - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Op zoek naar Shangri-laaaaaaaa - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Op zoek naar Shangri-laaaaaaaa

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Juli 2009 | Australië, Cairns

Hoi lieve iedereen,

De eerste weken als Food&Beverage attendent zitten erop! Eerste loon is in the pocket (met een omweg dan, want wij hadden het rekeningnummer van ons pensioenfonds opgegeven..typisch!) en deze week heb ik er 42 uurtjes opzitten dus dat is wel ff wat anders dan dagen in de zon liggen en rustig aan tranquilo manana manana! We werken bijna elke dag, een ochtend of een avondshift of soms allebei! s' Ochtends werken we bij het ontbijt, dus dat is mensen naar hun tafel wijzen, afruimen en resetten van het bestek en aan het eind alles opruimen, en s'avonds werken we bij banquits. Dat verschilt per avond wat we doen, vaak is er een conferentie of een presentatie waarbij we eten danwel drinken moeten verzorgen voor een grote groep mensen. Het werk is erg leuk om te doen, maar het is wel weer ff totaal wat anders! Maar bij alles wat ik doen denk ik maar gewoon, geld geld GELD! Dus we beuken nog lekker ff een paar maanden door en dan is het weer tijd voor leuke dingen haha:)

Ka en ik hebben een appartement gevonden! We zitten nu nog een week in het appartement van 2 collega'tjes die een weekje in Perth zijn, wat echt tegenover het hotel ligt en super mooi is! Kingsize boxspringbed, inloopkast, ligbad...verzin het en het is er! Jammer dat we er dinsdag alweer uitmoeten maar dan kunnen we lekker naar ons eigen huisje! Het zit in een appartementencomplex vlak bij het centrum, dus ongeveer 10minuutjes lopen naar het centrum/werk. Mooi ruim en goed verzorgd alles, zijn we wel aan toen na al die weken hostel:)

Verder gaat alles prima hier, niet echt veel veranderd sinds vorige keer! We zijn nog een dagje naar de Josephine Waterfalls geweest, waar je vanaf kan glijden.. was ontzettend koud maar errug leuk:)

Wat wel even heel leuk nieuws is is dat papa en mama hierheen komen:D:D Die belden paar dagen geleden met het nieuws dat ze 22 juli op de stoep staan, dus ook nog heel snel! Bijna geen woorden voor hoe leuk ik dat vind, en kijk er onzettend naar uit! Jullie hebben allemaal vakantie zeker nu he? Geniet er maar lekker van en ik ben erg benieuwd waar iedereen zich bevind op deze aardbol:)

Ik zal snel mn adres en fotos van onze casa erop zetten!

Heaps o' kisses!

  • 12 Juli 2009 - 08:48

    Mem:

    En oh, wat zien wij er naar uit om onze dochter weer te zien!!
    Tot snel, diike tuut, Mem

  • 12 Juli 2009 - 10:37

    Amy:

    Ah hoe chill... je eigen appartement! geniet er maar goed van lieve zus, en inderdaad: nog even doorbikkelen en dan kun je alweer naar sydney/fiji/NZ/Thailand. Ben benieuwd naar die foto's!!!

    kus

  • 12 Juli 2009 - 10:50

    José:

    Hoi Esther,

    Leuk dat het goed met jullie gaat.
    Wat het bezoek van je ouders betreft. Ik mocht mee in de koffer (past best) dus houd je er even rekening mee??
    Geniet ervan als ze er zijn he.

    Dikke tuuuut van je buuf!

  • 12 Juli 2009 - 13:22

    Mari:

    Hey lieve bikkel! Echt super leuk dat je ouders langskomen, geniet er lekker van schat! Zet 'm op met jullie TOPbaan en we contacten snel! Wat is je nieuwe adres trouwens? Have fun daar, dikke kus!

  • 15 Juli 2009 - 20:09

    Huize Slaa:

    Hoi Ester,
    Wat een geweldige verhalen allemaal, jullie hebben al heel wat beleefd en veel gezien. Wat een mooie fot's. Nu dus even flink aan het werk om pecunia te vergaren en dan weer verder genieten. En wat leuk dat je ouders langs komen, wat een verrassing. Geniet ervan met elkaar, wij lezen het wel weer in een volgend blog.
    Verder willen wij je van harte feliciteren met je verjaardag, nu ik dit schrijf realiseer ik me dat je hier nog jarig bent, maar dat je daar al jarig geweest bent, grappig.

    Groetjes,
    Joop & Geerja

  • 16 Juli 2009 - 09:58

    Tineke:

    Jeetje es. Je familie bezoekt je ook over de hele wereld heh. En ze blijven er eerst altijd over zwijgen. Hahaaa Vet tof man. Kun je je ouders alles laten zien!!! Ik heb ook jou gemaild met mijn stories van afgelopen weken. Blijf lekker genieten schat.. dikke kussss

  • 18 Juli 2009 - 10:51

    Anja De Boer:

    Hoi Es, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele in gezondheid erbij. Wat machtig dat je vader en moeder langs komen. Heel veel plezier toegewenst. Groetjes Anja.

  • 19 Juli 2009 - 11:59

    Eva:

    Hey Es!

    Klinkt allemaal hartstikke goed! Ik ben inmiddels ook begonnen met werken hoor! Mij bevalt het onwijs goed! Ik heb hele leuke collega's en hoop dat jij het net zo leuk hebt op je werk!

    Heel veel succes en veel plezier met je ouders!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 38849

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: