Afscheid! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Afscheid! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Afscheid!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Augustus 2009 | Australië, Cairns

Hoi lieverds,

Nou dat is inmiddels ook weer een maand geleden dat ik voor het laatst een berichtje plaatste zie ik, hoog tijd dus weer voor een update!

Papa en mama zijn natuurlijk langsgeweest! Wat een heerlijkheid om ze hier te hebben, toch wel heel bijzonder dat ze hebben kunnen zien waar ik werk, woon en hoe ik leef. Samen met Ka hebben we ze van het vliegtuig gehaald en in onze rammelbak naar hun hotel gereden. Volgens mij komt moeders nu nog steeds bij van dat ritje want die vond het maar niks in in dat oude ding haha. We zijn die avond lekker uit eten geweest en het was zo gezellig en vertrouwd, heerlijk! De volgende dag de huurauto opgehaald met zn 3en wat voor de nodige hilariteit zorgde aangezien pap ff moest wennnen aan het links rijden! Ook gingen de ruitenwissers verassend vaak aan als we af wilden slaan, vreemd...:) We zijn het weekend 2 daagjes op stap geweest met zn 3en, eerst een dagje naar Cape Trib wat zelfs een 2e kaar fantastisch mooi was. Ik ben nog bijna op een slang gaan staan (zo`n zwarte dunne, ook fijn een van de giftigste die hier rondkruipen) maar gelukkig is alles goed afgelopen. Het weer was super en ze hebben hun ogen uitgekeken bij al het moois wat het regenwoud te bieden had! De volgende dag naar Port Douglas geweest waar het weer wat minder was maar daardoor niet minder gezellig. Zondag zijn we met zn 4en gaan ontbijten in Shangri-La waar we natuurlijk asociaal hebben genoten van het ontbijtbuffet waar ka en ik normaal gesproken zelf staan te ploeteren maar nu eens lekker ons konden laten bedienen! Daarna naar het Great Barrier Reef geweest om te snorkelen bij Green Island. We gingen weg met miezer en grijze luchten maar eenmaal op zee hadden we toch nog wat straaltjes zon te pakken. Verder zijn we gewoon lekker samen geweest en vooral veel genoten van elkaar! En dan is het in een klap en een scheet ook zo weer dinsdag en werd het tijd om ze uit te zwaaien. De oudjes zelf gingen nog in 2,5 week de oostkust afzakken naar Sydney in hun huurauto, toch wel erg leuk dat ze alle plaatsen waar ik ook ben geweest hebben gezien! Ik bedenk me nu trouwens dat de meeste fotos op pap z'n camera staan dus sorry voor de weinig fotos!

En het zat er al aan te komen, maar vandaag hebben we ook Steef en Don op het vliegtuig gezet. We hebben het prachtig afgesloten met een superavond vol eten, drank en genieten. Ook veel tranen en knuffels want ja, bijna alles wat wij hebben gedaan hier daar waren zij bij dus je sluit echt wel ff wat af nu! Het was echt heel moeilijk maar ja dat hoort nou eenmaal bij dit backpacken, het is een komen en gaan van lieve en leuke mensen. En straks gaan wij zelf natuurlijk ook weer het reizende leven in dus ja.. Maar goed, verder gaat alles nog steeds op rolletjes hier!

Misschien shocking news voor de meesten maar Ka en ik gaan tegenwoordig naar, jawel, THE GYM. We hebben zelfs een heel trainingsschema uitgeschreven gekregen waar we ons al dan niet aan houden en hopen dan ook dat het wel zn effect gaat hebben. Want na 3 maanden niks doen kunnen wij een beetje exercise wel gebruiken haha! Fijn is dat het in het complex van het hotel zit dus we voor en na onze shift even langs kunnen wippen voor een beetje beweging (zie; 10 minuten op de crosstrainer en al half dood) en we kunnen met korting dus dat is mooi meegenomen!

Verder gaat het op het werk ook nog steeds prima, we hebben laatst het Pacific Island Forum hier gehad waarbij alle prime ministers in het hotel sliepen. Die van papua new guinea zat in de presidential suite en ja, dan kan het maar zo dat ik 3 avonden achter elkaar roomservice-shift heb en dus bij de hele familie eten bezorg elke avond. Hele lieve mensen zijn het hihi:) Ook komt het voor dat een bepaalde gast uit het hotel waarmee je de nodige praatjes hebt gemaakt ineens op TV verschijnt. Blijkbaar een lokale beroemdheid waar wij uiteraard geen weet van hebben maar wel erg grappig om hem dan zo op TV terug te zien!
Ook krijg ik tegenwoordig coffeetraining van een echte Italiaanse Gianni die mij vol passie ristretto's leert zetten en cafe latte's laat schuimen. Ik heb de figuurtjes in de cappuchino nog niet echt onder de knie maar dat komt nog wel haha. Ook ben ik inmiddels in elk department goed ingewerkt en werk ik bijna elke dag ergens anders. Dat kan zijn Breakfast, Roomservice, Poolbar of Banquets. Laatst hebben Ka en ik samen de poolbar gedaan wat een groots succes was:) Staan we toch nog cocktails te shaken achter een bar zoals we ons hadden voorgesteld haha!

Nou en verder is er niet echt veel nieuws lieve mensen! Alles gaat nog steeds goed en het leven is hier heerlijk relaxt en fijn en warm dus niks te klagen! Bedankt trouwens voor alle leuke en lieve kaartjes, ze hangen allemaal op de koelkast!

Tot wederhorens en een dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Augustus 2009 - 07:03

    Amy:

    o o o.. heit&mem een beetje de oudjes noemen.. daar gaat je erfenis:P. Lieve zus was heerlijk om even te bellen met jou! Snel langer en leuker! Werk ze en een dikke kus,

    liefs Amy

  • 16 Augustus 2009 - 07:51

    Mem:

    Ja , inderdaad, de oudjes.... tsss
    Maar we hebben genoten van het weerzien en onze reis daarna!
    Dikke tuut, Mem
    PS En wat betreft die erfenis; we zijn van plan om alles lekker zelf op te maken!

  • 16 Augustus 2009 - 08:27

    Heit:

    Nou kan ik natuurlijk niet achter blijven..... Australie was geweldig en het was helemaal te gek om jou weer ff te zien. Nu voor jullie nog een paar maanden hard sparen en dan weer de hort op. Genieten dus! XXXX Heit

  • 16 Augustus 2009 - 10:37

    Anja De Boer:

    Es wat geweldig dat je het zo leuk met je ouders hebt gehad.(Matthijs en Karin, ik bel jullie binnenkort even)Van Karin hoor ik dat jullie soms lange dagen maken, maar....weer hele leuke vooruitzichten.Dikke Tût.

  • 16 Augustus 2009 - 17:46

    Laura:

    schatjee
    wat een leuk verhaaltje weer:D
    loveyou, missyou!
    dikke tuterd
    xxxxxxxxxxxx

  • 17 Augustus 2009 - 19:20

    Ria (en Johan En Bas:

    He Esther, volgens mij gaat het heel goed met jou als ik de verhalen en de foto's zie! Wat fijn dat je ouders geweest zijn, deed mij weer denken aan Suriname! Volgens mij genieten jullie daar, werken en wonen gaat zo te zien goed, lijkt mij wel spannend om daar dingen te moeten regelen! Veel plezier, gr

  • 19 Augustus 2009 - 19:48

    Chiel:

    Dus mijn koala hangt ook aan de koelkast! Klasse!
    Leuk weer es wat van je te horen! Kus
    Waar blijft dat mailtje dan?

  • 09 September 2009 - 09:27

    Tom:

    Hee schatje!

    Zo vet elke keer om te lezen ik wil dat ook man, maar nu eerst ff paar maandjes afstuderen. Veel plz daar nog al mis ik doe gouwe ouwe party nights wel es!!!:(

    Kus voor Ka en jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 38860

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: