Dat werd wel weer eens tijd! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu Dat werd wel weer eens tijd! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Dat werd wel weer eens tijd!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 September 2009 | Australië, Cairns

Hallo lieve allemaal!

Toen ik zelfs van de waarbenjij redactie een mailtje kreeg met 'Het is stil aan de overkant' was dat genoeg om mij te laten beseffen dat het veeeeels te lang geleden is dat ik jullie heb ge-update! Sorry daarvoor!

Er is wel weer veel gebeurd aan de overkant, eerst maar het nieuws dat alles hier zoals gewoonlijk goed gaat:) We beuken nog elke weer vrolijk 40+ uren er doorheen en hoewel dat wel voor veel dollars zorgt zijn we er af en toe ook zo ongelooflijk zat van dat we uitkijken naar het einde. We werken nog steeds met een superleuk team, al hebben we laatst wel onze lieve collega Melanie uit Frankrijk uit moeten zwaaien. Wel gek want Ka en ik zijn nu degenen die er 'het langst' werken, wat ook wel weer voor bepaalde privileges zorgt natuurlijk haha! Zo was er laatst een hele grote happening in Cairns, The Amateurs, wat een groot paardenrace festival aan de rand van de stad is. Vroeger begonnen als een gezellig dagje uit met de familie, inmiddels veranderd in een 2 dagen waar men drinkt (eerder zuipt) en het vooral een zien en gezien worden is van mooie mannen in pak en mooie vrouwen in jurkjes met hoedjes! Wij van het Shangri-La verzorgden een lunch met fashionshow en onze General Manager Mr. Weeden had een VIP tent geregeld aan de rand van de renbaan waar belangrijke mensen op uitnodiging gratis mochten drinken.. en mogen jullie drie keer raden wie er samen de VIPbar draaiende hielden.. juist:) Het waren een fantastische 2 dagen met weer veel belangrijke mensen waar wij geen weet van hadden en vooral veel mensen kijken ook! Zo rond een uurtje of 3, als er al de nodige drank inzit bij de meesten veranderden de meest sophisticated dames in asociale figuren waarbij de hoed afzakte en de jurk scheef zat.. heerlijk om naar te kijken haha! Het waren wel 2 dagen van 15u per stuk maar geweldig om te doen en iedereen prees ons de hemel in dat we het zo goed hadden gedaan. Het hele team had een handgeschreven kaartje van onze Executive Chef om ons te bedanken voor de goede inzet en als beloning hadden we een staff BBQ in het hotel.. toch wel heel erg attent van ze!

Mr. Weeden en ik zijn inmiddels dikke vrienden:) Ik heb laatst op zijn kinderen gepast toen zijn vrouw en hij naar een groot diner moesten. Ze sliepen in het hotel dus na mn shift ging ik naar de suite, heb ik met de kids roomservice besteld (leuk om eens aan de andere kant van de lijn te hangen haha) en een filmpje gekeken. Ietwat embarrassing dat ik een klein napje deed op de bank toen ze thuis kwamen maar goed, ik was lang niet de eerste zeiden ze! En laatst heb ik even een heel goed karma gekweekt met een fantastisch goede daad. Ik werkte achter de poolbar en had s'ochtends een paar Italianen aan de bar, gezellig mee gekletst en op een gegeven moment gingen ze weer. Toen ik hun stoelen even rechtzette vond ik de portomonnee van deze zekere guiseppe waar het niet onverdienstelijke bedrag van 3500 dollar in cash inzat. Nou wat doe je dan, dan bel je de Duty Manager en zorg je ervoor dat de gast wordt ingelicht en los je het op. Dus na een paar uren komt hij bij de bar en bedankt me voor wat ik had gedaan, gooit een 100 dollar bill naar me toe en beloofde me de volgende dag mee op stap te nemen. You're welcome sir:) Maar het meest bizarre is nog wel dat iedereen in het hotel helemaal van stapel was over wat ik had gedaan, ik kreeg van andere staffmembers schouders klopjes, 'good job Esther!', 'Good on'ya mate!' en ze hadden nog net geen lied voor me geschreven.. Nou ja zeg! Zo overdreven dat ze hier zijn niet normaal haha! Maar het mooiste is nog wel een mailtje van Mr. Weeden naar iedereen van de staff.. komt ie:

Ladies & Gentlemen,

Personally it's challenging to be 'wowed' by the Duty Managers log as it usually focuses on issues and customer service challenges. This afternoons entry highlighting the honesty en integrity of one of our employees was a pleasure to read. Thank you Esther for your honesty and Nik for highlighting this in the logbook.

I look forward to reading more home grown Shangri-La moments.

Kind regards, Rob Weeden General Manager

En het onderwerp was ook nog 'Thank you Esther'!! Hahaha nou karin en ik kunnen er nog steeds om lachen, wat een gedoe zeg maar goed, wel leuk om te lezen natuurlijk:)

Verder vermaken wij ons tussen de shifts door nog steeds met luieren bij de lagoon (als we een hele dag vrij zijn gaan we liever naar het strand bij Palm Cove) al wordt het nu wel echt steeds warmer hier in Cairns. De zomer begint hier nu te komen en ze missen hier de geleidelijke overgang wat wij lente noemen, dus dagen van 35 graden zijn eerder regel dan uitzondering en we moeten nog naar de 40/45 dus wij maken de borst nat! We hebben wel onze vlucht geboekt naar Brisbane (vanaf daar vliegen we naar Fiji) en dat is op 24 november. Dus nog maar 8 weken Shangri-La en dan is het tijd om al ons zuurverdiende geld weer uit te geven in andere verre oorden! We kijken er naar uit:) Maar eerst vliegen we Theun en Anja (ouders van Karin) in de armen op het vliegveld op 13 oktober!

Nou lieve allemaal ik ben alweer op de helft dus het wordt nu aftellen van de maanden... 10 maart is sneller dan je denkt! Ik kijk er ook zeker naar uit om jullie in de armen te vliegen op schiphol maar zover is het helaas nog niet.. Tot die tijd moeten jullie het maar 1 waarbenjij per maand doen haha! Sorry daarvoor ik zal proberen wat vaker een berichtje te plaatsen.

Hele dikke kussen en ik mis jullie!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 September 2009 - 08:22

    Mari:

    Hey schatje! Goed bezig jij daar, ben trots op je! We bellen zo, leukleuk! Have fun daar, mis jou! Dikke tût!

  • 26 September 2009 - 08:58

    Amy:

    Cheers bigears! haha je bent niet meer de enige die oud &nieuw dit jaar in het buitenland viert... your big sis parties at times square, new york this year! Woho! Ik ga met Marieke en Arjen Mark opzoeken:) Hoe gaaf! Snel skypen lieve zus,

    kus!

  • 26 September 2009 - 10:36

    Heit:

    Helemaal goed, houden zo!! XXXX Heit

  • 26 September 2009 - 11:15

    Laura:

    Pff Oud en Nieuw in Sidney en New York..
    Ik offer me dan wel weer op om de stabiele factor te zijn en gewoon in Nederland te blijven dit jaar;)
    Love you sis! We praten snel weer.

    Tuutsje

  • 26 September 2009 - 12:14

    Anja De Boer:

    Ja prima Esther, eerlijke vinder!!!! Helemaal goed. We tellen de dagen af...tot gauw.

  • 26 September 2009 - 16:52

    Mnon:

    lieve es,

    goed om te horen dat je het zo geweldig hebt! en zometeen weer verder reizen heb je zeker verdiend. lekker genieten meis,

    x manon

    ps wat een leuk jurkje op die poolside bbq foto!

  • 26 September 2009 - 20:29

    ©hiel:

    Chick eindelijk weer iets van je horen klinkt wel leuk, hoor!!!
    Wanneer mailen/skypen?
    Kusje?

  • 27 September 2009 - 00:06

    Rom:

    Nice to hear you're doing so well over there! All the luck to you Elodie ;) Enjoy it.
    x rom

  • 27 September 2009 - 04:03

    Karin:

    Lief!
    Wat een leuk verhaal!
    Zie je zooooo:)
    Kus

  • 28 September 2009 - 07:33

    Sanne:

    Wat een story Es, integere meid dat je bent;-) Leuke foto`s!Dikke tût voor jullie,xS

  • 07 Oktober 2009 - 17:33

    Tineke:

    Lieverddddddd!!!
    Ik had je helemaal nog geen berichtje gegeven. En dan schrijf je je verhaal helemaal voor noppes. Maar omdat het hotel geen liedje voor je heeft gezongen wil ik dat graag doen:

    Dankje Esther voor je eerlijkheid. Dat verdient een veer. lalalalala en misschien nog wel veel meer.....

    Dusuuuuh :D:D

    Zal je binnenkort even mailen over mijn zeeeeer spannende belevenissen (gaap) kuskus LIef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

Het zit er alweer op...!

19 Februari 2010

Sawasdee!

07 Februari 2010

Vervolg!

03 Februari 2010

Foto's!

17 Januari 2010

09/10
Esther

Actief sinds 04 Juni 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 38851

Voorgaande reizen:

15 April 2009 - 10 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: